Tuesday, February 28, 2006

Google - Big Problem With Google Pages

Google - Big Problem With Google Pages

You should really try it out. But you might want to think twice before you hit “publish”.

See that last feature (simple memorable URLS) is also the greatest weakness of Google Pages and I think it is going to cause a huge headache for Gmail users. And a potential PR nightmare for Google.

数日前に Google Pages がリリースされ、素晴らしい特徴を持っているが、アドレスが username.googlepages.com となっる為に Gmail のアカウントがスパマーにわかってしまいスパムを呼び寄せる事になると注意を促しています。

Shu's BlogGoogle Pages Creator を使ってみましたで書きましたが、私も Google Pages に登録しましたが、私も同じ様に思い新しく専用の Gmail アカウントを作りました。
「別にいいですよね? Google さん」 mrgreen

Cryptonomicon は Blogger.com に在りますが、静的なサイトですので、新しく Google Pages に作った Cryptonomicon HQ に移動させようかと考えています。

取り敢えず、Art Galleries は移動させるつもりです。
メイン・コンテンツの Security 関連も移動させるかもしれません。

No comments: